notaaa !

bukan sape-2

Saturday, September 14, 2013

sakit hati. sedih.

taktahu macam mana nak describe perasaan tika nie. dah lama sangat makan hati. tapi pendam jea. entah larh. kadang rasa macam dunia nie tak adil buat seorang hamba yang kerdil ini. dah berumur 19 tahun tapi still belum dapat kebahagiaan untuk dirinya sendiri. asyik berkorban untuk orang lain. sem 3 nie dah tak duduk rumah sewa. duduk rumah jea. tapi dugaan dia. tapi still cakap dkt hati, selalu pujuk hati suruh sabar. insyaallah masa hadapan pasti ada kebahagiaan menunggu cuma tak tahu bila, time umur berapa. hari-2 pukul 7 dah bangun. tolong mama buat kerja. pastu terus pi kelas. kalo kelas sampai pukul 2, tahan sikit. tapi kalau kelas saampai pukul 7. sumpah rasa mcm nak nanges. tapi tetap tahan jea. dah larh semua kerja rumah kena buat. ada abang pun mcm takde jea. lelaki kan, kalo tak suruh mana nak buat. mama pulak bukan jenis nak suruh anak lelaki dia buat kerja. semua aku kena buat. sumpah penat gila. dengan nak buat homework lagi. yaallah, kadang rasa mcm nak lari pi duduk dkt gua jea. takpayah makan tak payah minum tak payah buat pape. biar mati kering jea. paling aku terasa. haritue aku nak ajak member tempat kerja aku dtg makan. aku mintak mama buatkan nasi dagang. dia ckp guna duit sendiri. aku pon okay larh. pastu dia suruh buat pulak laksa penang, aku pun okay larh. pastu hari yang nak buat makan tue, dia membebel itu ini. ada jea tak puas hati. aku dh rasa mcm. perghh sumpah sakit hati. tapi tahan lagi. sabtu tue aku keje balik pukul 10. pastu balik tue tadah air kat luar sbb takut takde air sbb that time tgh musim takde air. dekat pukul satu baru tidur. pastu esok tue pukul 7 dh bangun, buat itu ini. sampai larh malam. last tetamu balik around pukul 12 tgh malam. pastu kemas-2 barang. terus simpan. dekat pukul 2 baru tidur. esok pukul 7 dh kena bangun. kelas pukul 8. perghh penat gila wehh. dgn sakit-2 badannyee. humm. ntah larh rasa mcm humm. kalo kita yg nak buat. mesti kita yg kene susah sorang-2. tkde org tlg pon. tp kalo yg dyeorang nak buat. boleh jea aku tlg. sumpah aku rasa mcm anak tiri gila. sumpah dah lama gila aku tak hiburkan diri sendiri. pi tgok wayang ke pi karaoke ke. takde dh lama aku tak buat. sekarang masa aku cuma belajar, tolong mama dkt rumah and sabtu ahad pi kerja. tue jea life aku skrang. aku tak tahu sampai bila aku mampu bertahan. aku selalu berdoakan dkt allah agar bagi aku kesihatan dan kesabaran yang berpanjangan untuk aku hadapi semua nie. lagipun sekarang memang aku kerja sabtu ahad. aku nak cari duit. sbb nak harapkan PT dkt dgn final baru masuk. nak mintak duit parents memang tak ahh. kadang aku rasa mcm tak fair. serius ahh. time aku nak study mcm-2 masalah datang tapi time abg-2 dgn kakak aku study okey jea. takpelah aku anggap nie dugaan allah dkt aku. nak uji sama ada aku nie kuat ke tak. kekadang aku rasa mcm nak putus asa jea. tp humm entah larhh. sabar larh duhai hati. insyallah ada sinar bahagia kelak.

No comments: